Friday 3 January 2014

PRODUK YUSMIRA GOLD

Di bawah adalah beberapa produk Kesihatan dan Kecantikan di bawah jenama YUSMIRA GOLD. Sekiranya produk yang anda mahu tidak dipaparkan disini, sila hubungi kami untuk semakan. 

Perhatian kepada pembaca/pembeli:

* Semua produk YUSMIRA GOLD di sini adalah ORIGINAL.
* Kos pos rm6 (Sem. Malaysia) bagi setiap 1kilo pertama.
* Boleh order pada bila-bila masa, tetapi penghantaran hanya di lakukan pada hari bekerja sahaja (isnin hingga jumaat).
* Produk yang telah di beli dan di bayar tidak boleh dikembalikan. Pastikan produk dipilih dengan betul sebelum membuat tempahan.
* Produk bergantung sekiranya stok masih ada.



Yusmira Gold

Rahsia Kecantikan & Keremajaan Kulit
.
Diet Slymm, Cappuccino Collagen Berry Plus,
Collagen Drink Plus Glutathione, Pure Collagen & Glutathione Plus Berries


  


PRODUK DIET SLYMM YUSMIRA GOLD
Harga Pasaran: RM39.00
Harga Promosi: RM34.00


Diet Slymm mengandungi tahap mineral menyihatkan yang tinggi, termasuk magnesium klorida, kalium klorida dan natrium klorida. *Magnesium membantu membakar lemak, menggalakkan penyingkiran bendalir dan bahan buangan yang berlebihan. Ia juga menyekat gula, menguatkan sistem imun tubuh dan mengekalkan keseimbangan semula jadi tubuh.

  • Mengempiskan perut;
  • Membuang lemak dalam badan & usus;
  • Membantu mengurangkan & mengawal berat badan;
  • Menyahkan toksid melalui sistem perkumuhan;
  • Membersihkan usus daripada toksid;
  • Mengawal pergerakan usus secara berkesan;
  • Melegakan masalah sembelit;
  • Meningkatkan penyingkiran najis & minyak. 
Info Fiber :Fiber adalah sebahagian tumbuhan yang boleh dimakan dalam buah-buahan, sayur-sayuran, kekacang & bijirin. Fiber ini tidak dapat dicerna & akan dibuang keluar dari badan. Mengikut Malaysia Journal Nutrition 10(2):173-182,2004:Association between Dietary Fiber & Cancer, purata pengambilan fiber untuk lelaki = 13.26g sehari & wanita 10.86g sehari. Ini adalah jauh lebih rendah daripada RNI dimana pengambilan fiber sehari adalah 25-30g. Kanak-kanak di bawah 2 tahun perlu mengambil fiber lebih kurang 5g sehari. Wanita yang mengambil fiber rendah akan mengalami 2.2 kali lebih tinggi risiko mendapat kanser payudara.

Kandungan: 15paket x 10g 


CAPUCCINO COLLAGEN BERRY PLUS 
YUSMIRA GOLD
Harga Pasaran: RM39.00
Harga Promosi: RM34.00

Khasiat Kulit Kayu Manis
  • Kulit kayu manis adalah antara rempah yang biasa digunakan dalam masakan Melayu.Ia mempunyai khasiat yang sangat tinggi dalam pengubatan tradisi beberapa jenis penyakit disamping boleh juga digunakan sebagai pengawet semulajadi. Aromanya dapat merangsang minda termasuk daya kognitif seseorang. Menambahkan rempah kulit kayu manis ke dalam makanan tinggi karbohidrat dapat mengurangkan kesan kandungan gulanya ke atas darah anda dan ini bagus untukpenghidap penyakit kencing manis.
  • Banyak di kalangan pakar pemakanan membicarakan tentang kulit kayu manis yang dikatakan boleh membantu mengurangkan glukos dalam darah dan kolestrol bagi pengidap diabetes.
  • Kulit kayu manis dari segi saintifiknya dikenali dengan nama Cinnamomum zeylanicum dan berasal dari keluarga Lauracea. Ia berfungsi memanas dan mengering, dari itu sesuai diamalkan bagi megubati selesema serta melancarkan pengaliran darah.
  • Para saintis telah mendapati kulit kayu manis mempunyai sifat ala-insulin, yang boleh mengurangkan paras glukosa darah dan juga triglyceride dan kolesterol, semuanya penting terutamanya kepada pesakit kencing manis diabetes type II.
  • Dengan hanya setengah sudu teh serbuk kulit kayu manis setiap hari diambil dalam pemakanan harian , pesakit kencing manis boleh mengurangkan paras glukosa darah. Kesan yang sama juga boleh diperolehi dengan merendamkan batang kulit kayu manis ke dalam minuman teh atau kopi yang boleh membantu menghalang dan melawan kencing manis.
  • Para saintis mendapati bahawa kesan ala-insulin dari kulit kayu manis dan bahan aktifnya, poliphenol boleh melonjakkan paras tiga protin utama.Protin berkenaan sangat penting mengalukan proses isyarat-insulin normal, gerakbalas radangan yang sihat dan pengangkutan glukosa berkesan ke seluruh anggota badan.
Keluaran akhbar dari University of California at Santa Barbara pada April, 2004 menyatakan kulit kayu manis boleh digunakan dalam perubatan untuk melawan diabetes.Kulit kayu manis boleh memainkan peranan pengganti insulin dalam diabetes type 2, dari kajian selular dan molekular di universiti berkenaan. Kulit kayu manis mempunyai komponen aktif-bio yang berpotensi menghalang dan mengubati kencing manis.

Kajian klinikal telah dijalankan di Pakistan di mana 60 orang sukarelawan kajian dengan diberi sebuk kulit kayu manis satu sudu teh setiap hari selama40 hari.Hasil kajian ini telah menunjukkan bahawa kulit kayu manis boleh mengurangkan paras glukosa darah dengan berkesan.

Dalam Medical News 09 Apr 2006 dua kajian yang dibentangkan dalam persidangan Experimental Biology 2006 menerangkan lagi kesan manfaat kulit kayu manis sebagai agen anti-radangan dan menyokong kajian awal mengenai kuasa agen anti-oksida dan agen yang boleh mengurangkan kolesterol, triglyceride, dan glukosa dan meningkatkanfungsi insulin.

Khasiat Kacip Fatimah
  • Kacip Fatimah atau nama saintifiknya Labisia Pumilia dan Pathoina ialah herba yang biasa didapati di hutan belantara Nusantara. Namanya yang dikaitkan dengan wanita bangsawan sememangnya memberi maksud nama yang terselindung, iaitu kesihatan dan semangat wanita. Ia mengandungi elemen antioxidan dan phytoestrogen yang mana kedua-dua elemen ini memberi manfaat kepada lelaki dan wanita dari segi mencegah pembiakkan sel prakanser, memantapkan tisu yang memerlukan hormon estrogen, mengukuhkan struktur tulang melalui penyerapan jisim tulang dan melewatkan proses penuaan. Kacip Fatimah biasa dimakan sebagai ulam oleh wanita melayu dan jarang dimakan oleh lelaki atau kanak kanak. Air yang direbus dengan Kacip Fatimah biasa digunakan untuk wanita yang mengalami masalah keputihan dan juga untuk melancarkanproses kelahiran bayi dan untuk pukul angin dan cirit-birit. Ini tidak bermakna yang ianya tidak boleh dimakan oleh lelaki dan anak remaja kerana tiada apa apa kesan sampingan yang dikaitkan dengannya. Jadi minuman yang mengandungi ekstrak Kacip Fatimah boleh diminum tanpa was-was oleh lelaki dan wanita, muda dan tua dan amalan ini tidak memudaratkan kesihatan. 
Khasiat Akar Serapat
  • Memperbaiki dan menegangkan tisu faraj.
  • Membantu menegangkan payudara.
  • Menegangkan serta mencantikkan kulit.
  • Menguatkan otot. 
Khasiat Blueberry
  • Memiliki kandungan potasiumFungsinya mampu mengontrol tekanan darah bagi penderita hipertensi,Mencegah berkembangnya kerusakan vaskular ginjal, glomerulus, dan tubulus,Menurunkan risiko stroke,Menurunkan ekskresi kalsium urin dan menurunkan pembentukan batu ginjalMenurunkan demineralisasi tulang (osteoporosis)Menurunkan risiko aritmia ventrikular pada pasien dengan iskemia jantung, gagal jantung, dan hipertrofi ventrikel kanan.
  • Mengadung zat besi yang dapat meningkatkan zat pembentuk darah, disini sangat baik bagi para wanita
  • Dalam senyawa anthocyanin yang terkandung dalam phytonutrientsDimana anthocyanin berperan sebagai anti-oksidan (Oksidan adalah radikal bebas yang akan menempel dengan sel dan merusak membran serta materi genetis sel). Fungsinya mencagah penuanan.
  • Mengandung unsur kimia mangan yang merupakan zat anti peradangan.Bebas radang juga menyebabkan lancarnya aliran darah.Meningkatkan kapasitas daya ingat. Hal itu diungkapkan dokter Jeremy Spencer, dari Departemen Dinas Makanan Biosains Inggris. Ia mengatakan, para ilmuwan telah membuktikan potensi dan manfaat kesehatan dari buah segar tersebut. “Riset kami membuktikan bahwa blueberry sangat baik bagi anda dan dapat meningkat kapasitas memori,” katanya seperti dilansir BBC.
  • Menjaga zat nitrit oksida yang membuat dinding arteri tetap fleksible yang merupakan kondisi yang dapat mencegah terjadinya penyakit jantung.
  • Mengandung ciprofibrate untuk membantu menurunkan kolesterol, yang pada gilirannya dapat melindungi hati. 
Khasiat Buah Bilberry
  • Buah Bilberry secara kasar nampak macam buah Beri Biru, tapi ia lain sebenarnya. Warnanya agak berbeza sedikit iaitu warna yang gelap. Akan tetapi buah Bilberry ini terkenal dengan daya memperkuatkan kapilari-kapilari mata. Buah Bilberry melambatkan proses kemunduran macular yang berkaitan dengan usia, rabun malam dan gangguan mata yang berkaitan dengan diabetes. Buah Bilberry mempunyai daya penyembuhan dan kesan pemulihan untuk:– Batu Pundi- Menentang inflamasi- Glaukoma- Memperkuatkan kapilari- Masalah tekanan darah tinggi- Pembentukan colagen- Masalah sendi yang bengkak- Ketiadaan haid secara abnormal- Pencegahan/ rawatan artristis reumatik Khasiat Goji 
Khasiat Goji
  • Goji atau nama saintifiknya Lycium barbarum merupakan sejenis tumbuhan herba yang berasal dari Banjaran Tibet dan Banjaran Himalaya.Secara tradisionalnya, buah goji dipercayai mengandungi banyak khasiat untuk tubuh badan manusia serta mampu membantu merawat pelbagai jenis penyakit.Ini kerana ia dikatakan mempunyai bahan antioksida yang tinggi berbanding buah-buahan atau sayur-sayuran lain seperti strawberi, oren, rasberi dan lobak.buah goji juga kaya dengan 18 jenis asid amino, 21 jenis bahan mineral seperti zink, germanium dan protein serta vitamin B1, B2, B6 malah vitamin E dalam sebiji buah goji adalah bersamaan dengan 500 biji buah oren. 
Khasiat Raspberry
  • Buah raspberry mengandungi banyak kandungan antioksidan politenol, seperti pigmen antosianin. Selain itu, terkandung pula serat makanan dalam jumlah signifikan (20% serat per berat total), vitamin C, B1, B2, B3, asid folat serta zat besi. 
Khasiat Strawberry
  • Strawberry yang kandungan lemaknya rendah, kolesterol rendah dan serat yang tinggi membuat strawberry sangat baik untuk mereka yang menderita      diabetes atau ingin menurunkan berat badan.
  • Strawberry sebagai penghalang tumbuhnya sel kanser dalam tubuh.
  • Strawberry juga menghalang gejala stroke.- Strawverry terdapat kandungan zat yang anti alergi dan anti radang.
  • Strawberry yand dimakan secara teratur dapat menghaluskan kulit dan membuat warna kulit terlihat lebih cerah, bersih dan berkhasiat utk anti penuaan.
  • Strawberry mempunyai rasa manis ternyata memberi manfaat besar buat tubuh. Terdapat kandungan vitamin A, C, B, Kalsium, Postat, dan Magnesium yang  cukup besar yang dapat berguna utk tubuh. 
Khasiat Buah Ceri Acerola
  • Buah Ceri Acerola ini mempunyai kandungan anti-oksidan yang tinggi serta kaya dengan vitamin & mineral. Didalam buah tersebut ada lebih 150 jenis unsur-unsur nutrient.selain itu, ia juga mempunyai kandunga anti-fungus yang kuat serta mempunyai keupayaan untuk merendahkan tahap kolesterol. Buah ceri ini juga mempunyai keupayaan menentang proses penuaan sel-sel badan, membantu menghidratkan kulit & mempergiatkan fungsi kapilari. 
KHASIAT ACEROLA
  • Merawat demam
  • Mengatasi tuberculosis
  • Menjaga hati dan meransang sistem buah pinggang
  • Mengatasi kencing manis- Memulihkan luka
  • Mengatasi Radang(inflamation)
  • Fungsi jantung yang sihat- Mengatasi penyakit Reumatik (Rheumatism)
  • Bantuan berkhasiat bagi mengatasi anemia
 Kandungan: 20 paket x 25g


COLLAGEN DRINK PLUS GLUTATHIONE 
YUSMIRA GOLD
Harga Pasaran: RM190.00
Harga Promosi: RM170.00

(termasuk kos penghantaran)
YUSMIRA GOLD COLLAGEN DRINK merupakan minuman yang dihasilkan dari kombinasi 8000mg kolagen dan glutathione dengan herba-herba tradisional dan pati buah berry yang kaya kandungan anti-oksidan.Kembalikan kejelitaan & keserian diri anda.

KEBAIKAN YUSMIRA GOLD COLLAGEN DRINK:
  • Menegangkan kulit
  • Memudarkan bintik hitam & garis-garis halus
  • Menyingkirkan kantung air bawah mata
  • Menegang payudara
  • Pencerahan kulit
  • Anti-penuaan 
Kandungan: 15botol x 40ml 


PURE COLLAGEN  & GLUTATHIONE PLUS BERRIES
YUSMIRA GOLD
Harga Pasaran: RM160.00
Harga Promosi: RM145.00

(termasuk kos penghantaran)
Rahsia Yusmira Gold Collagen 8000mg Pure Collagen & Glutathione Plus Berries dalam 24 hari.

Ia dirumus khas untuk :
  • Penegangan payudara
  • Perubahan ketara
  • Anti-oksidan
  • Kulit berseri & tegang
  • Pencerahan kulit
  • Anti-penuaan
Kandungan: 12paket x 15g 



MAKLUMAT PENTING!!!

*SILA RUJUK DI SINI UNTUK MAKLUMAT SELANJUTNYA BERHUBUNG KOS PENGHANTARAN DAN CARA-CARA UNTUK ORDER/MEMBUAT PESANAN.
CARA PEMBELIAN 



No comments: